گره کور اراضی فاز ۶ اندیشه به دست کمیته امداد

در موضوع اراضی فاز ۶ شهر جدید اندیشه پس از جلسات کارشناسی مقرر شد که شهرداری نسبت به نقشه برداری این فاز برای مشخص شدن مقدار مساحت زمین اقدام کند که در گام نخست انجام و در گام دوم نیز بر اساس طرح تفصیلی، طرح برای این فاز معین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهریار با اشاره به اینکه مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره) باید خسارات مردم برای ورود به اراضی آن‌ها را در فاز ۶ شهر جدید اندیشه پرداخت کند، گفت: با اصلاح سند مادر مجتمع ثامن الائمه فردوسیه در اداره ثبت، اسناد مالکیتی تفکیکی تا پایان سال صادر خواهد شد.

در موضوع اراضی فاز ۶ شهر جدید اندیشه پس از جلسات کارشناسی مقرر شد که شهرداری نسبت به نقشه برداری این فاز برای مشخص شدن مقدار مساحت زمین اقدام کند که در گام نخست انجام و در گام دوم نیز بر اساس طرح تفصیلی، طرح برای این فاز معین شود.

وی افزود: اشتباهی که در فاز ۶ رخ داده آن است که تمامی اراضی حتی حرائم لوله‌ها و انشعابات را با تفکیک و صدور سند فروخته‌اند و در فاز ۵ نیز مجتمع اقتصادی کمیته امداد در اجرای پروژه‌های خود در بخش‌هایی وارد زمین‌های فاز ۶ شده‌اند و باید متولی آن خسارات را به مردم پرداخت کند و نه اینکه این خسارت بر شهر اندیشه تحمیل شود.

معاون عمرانی فرمانداری شهریار بیان کرد: طرح ارسالی شهرداری اندیشه برای اراضی باقیمانده فاز ۶ نسبتاً با ضوابط طرح تفصیلی و شهرسازی همخوانی نداشت که برای اصلاح مجدد فرستاده شد.

عبدالعلی گفت: مجتمع یک‌هزار واحدی بوستان اندیشه یکی دیگر از مشکلاتی بود که مردم در حدود ۲۰ سال درگیر اسناد مالکیتی خود بودند و با ورود فرمانداری و برگزاری جلسات با شرکت عمران شهر و شرکت سرمایه گذاری مسکن تکالیف این دو قسمت مشخص و پس از انجام تکالیف در مرحله صدور اسناد مالکیتی مالکان قرار دارد.

وی ادامه داد: مجتمع گلسا اندیشه نیز یکی دیگر از پرونده‌های پیچیده ما بود که به دلیل مسائل فی مابین شرکت عمران و شرکت خانه سازی ایران زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی مشکلات ۲۵ سال پابرجا بود که پس از ورود و احصاء مشکلات در مرحله انجام برخی امور اداری برای حصول اسناد مالکیتی قرار دارد.

معاون فرماندار شهریار بیان کرد: در این خصوص مشکلات زیادی در سطح شهرستان شهریار وجود داشت که به لطف خدا در هر موردی برای حفظ حقوق مردم به آن ورود کردیم و در صدد حل مشکلات برآمدیم.

عبدالعلی تصریح کرد: در خصوص اسناد مالکیتی شهرک ثامن الائمه فردوسیه، مشکل آن جا بود که سند مادر زمین به اشتباه صادر شده بود و باید اصلاح سند مادر توسط اداره ثبت انجام پذیرد که متأسفانه روند فرآیند‌های اداری در اداره ثبت طولانی است و هم‌اکنون در این مرحله قرار دارد و  پس از اصلاح سند مادر اسناد تفکیکی آن انشالله تا پایان سال صادر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

شهر اندیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + سیزده =

پست بعدی

احداث دومین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

س تیر ۳ , ۱۳۹۹
پیشرفت فیزیکی ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فاز4 شهر اندیشه که توسط شرکت عمران درحال اجراست از مرز25 درصد گذشت .
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر جدید اندیشه