پیشرفت کُند پروژه طرح ملی مسکن در شهر جدید اندیشه

مسکن ملی شهر جدید اندیشه

ر حالی ساخت پروژه‌های طرح ملی مسکن شهر اندیشه از خرداد ۹۸ آغاز شده که پس از گذشت پیشرفت این پروژه بر اساس برنامه پیش نمی‌رود.

11 خردادماه سال 98 با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل وقت بانک مسکن و تنی چند از مقام‌های مسئول اولین پروژه ساخت مسکن برای دهک‌های متوسط جامعه در شهر جدید اندیشه (شهریار)‌ آغاز شد. بر این اساس اعلام شرکت ذی‌ربط کلنگ ساخت 2500 واحد طرح ملی مسکن در 4 نقطه شهر جدید اندیشه به زمین زده شد. در یکی از این پروژه‌ها با سرمایه گذاری 700 میلیارد تومانی 1200 واحد مسکونی و 200 واحد تجاری در 17 قطعه زمین ساخته خواهد شد. در این پروژه زیربنای پروژه مشارکتی مسکونی تجاری خدماتی مرکز شهر اندیشه 180 هزارمترمربع، متراژ مفید مسکونی 118 هزار مترمربع و متراژ مفید تجاری 9 هزار متر مربع است.

معاون وزیر راه و شهرسازی حدود دو سال قبل در آیین کلنگ‌زنی این پروژه گفته بود:‌ ساخت 200 هزار مسکن از برنامه اقدام ملی بر عهده شهرهای جدید است که در این راستا تمرکز شرکت عمران شهرهای جدید استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

حبیب الله طاهرخانی با بیان این که تمام 2090 واحد شهر جدید اندیشه با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی اجرا می شود، افزود: تخصیص منابع مالی از طریق بانک ها با محدودیت روبروست اما منابع زیادی در اختیار بخش خصوصی و مردم قرار دارد که به هر جهتی که حرکت می کند آن بخش را دچار مشکل می سازد.

وی تصریح کرد: به دنبال جذب بخشی از نقدینگی بخش خصوصی برای تولید مسکن هستیم که اشتغالزایی بسیاز زیادی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام مسئولان وزارت راه و شهرسازی قرار بود واحدهای طرح ملی مسکن طی سال‌های 98 و 99 به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان آن شود. این در حالی است که فعلا حدود 11 هزار واحد از این طرح افتتاح شده است. در رابطه با پروژه طرح ملی مسکن اندیشه که شرکت سرمایه‌گذاری مسکن متولی آن است شواهد نشان می‌دهد ساخت و سازها از برنامه عقب‌تر است و مشخص نیست چه زمانی این واحدها به متقاضیان آن تحویل شود.  طبق آنچه که در تصاویر قابل مشاهده است پروژه‌های ضلع شمالی بازار ایرانی-اسلامی اسکلت واحدها به همراه سقف برخی از آنها اجرا شده و هنوز اسکلت و سقف چند طبقه دیگر این پروژه باقیمانده است.

قرار بر این بود که این واحدها طی 2 سال ساخته، تکمیل و تحویل خریداران شود. مشخص نیست دلیل تاخیر به وجود آمده چیست. پیگیری‌ها از شرکت سرمایه‌گذاری مسکن برای این موضوع نیز به نتیجه نرسید. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

شهر اندیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

پست بعدی

قطع آب

ی خرداد ۹ , ۱۴۰۰
محمد 1400/04/14 : با سلام . علتی قطع آب در بعدازظهر امروز در شهرک المهدی بلوار طالقانی چیست؟؟؟ دوتا ۲ساعت امروز برق رفته بعداز آمدن برق حالا آب نیست امروز دوشنبه ۱۴ تیر۱۴۰۰