احداث دومین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

پیشرفت فیزیکی ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فاز4 شهر اندیشه که توسط شرکت عمران درحال اجراست از مرز25 درصد گذشت .

احداث دومین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر جدید اندیشه

پیشرفت فیزیکی ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فاز4 شهر اندیشه که توسط شرکت عمران درحال اجراست از مرز25 درصد گذشت .
احداث کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای فعالیت‌های اجرایی شرکت عمران  و جهت رفاه حال شهروندان و برخورداری مردم عزیز از فضاهای فرهنگی در محله یک فاز4 اندیشه در زمینی به مساحت 2076 مترمربع در بهمن ماه سال 98 آغاز و با سرعت در حال اجرا می‌باشد.
این پروژه عمرانی –فرهنگی در تکمیل اقدامات شایسته و ارزنده قبلی شرکت عمران در مسیر ارائه خدمات مطلوب به شهروندان به خصوص به گروه های هدف طراحی و با زیربنایی به مساحت 2575در حال احداث است. همچنین این پروژه دارای معماری برجسته و برگرفته از الگوهای شهرسازی جدید و با هدف تامین و غنای فضاهای فرهنگی و اجتماعی مورد نیاز شهروندان در این شهرجدید با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال در حال ساخت می‌باشد.
در طراحی این مجتمع،  فضاهای پیرامونی و داخلی گوناگونی همچون کتابخانه ، محل کلاس‌های قرآن، آزمایشگاه ،کارگاه ،گالری چند منظوره، سالن انتظار ، سالن آمفی تئاتر و… پیش بینی گردیده است.

 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  شهر جدید اندیشه

افزودنی است؛ شرکت عمران پیشتر از این در فاز 2 شهر اندیشه کانون پرورش فکری این فاز را در سال 84 احداث و به بهره‌برداری رسانده است.
هم اکنون شرکت عمران ، در شهر اندیشه با برنامه ریزی، احداث و بهره برداری از فضاهای مختلف فرهنگی و همچنین برگزاری و حمایت از برنامه‌های اجتماعی و هنری این شهر جدید را مبدل به شهری پیشرو در میان شهرهای استان تهران در زمینه سرانه‌های فرهنگی –اجتماعی و بالطبع انجام فعالیت‌های  گوناگونی همچون برپایی گالری‌ها، جشنواره‌ها و اجراهای هنری در طول سال نموده و با توسعه و رشد این فضاهای عمومی –فرهنگی در مسیر سلامت و بهداشت روانی جامعه و پویایی  شهر  تلاش می‌نماید.
 پروژه های  فرهنگی شرکت عمران شهر جدید اندیشه از جمله پروژه‌های  فرهنگی این شرکت در شهر اندیشه می‌توان به کتابخانه و سالن آمفی تئاتر امام علی (ع) فاز3،  مجموعه فرهنگی شهدای گمنام  فاز 4 و همچنین  مساعدت در واگذاری زمین به بخش خصوصی در احداث سینما ساحل فاز 3 و چندین و چند پروژه دیگر از این دست اشاره کرد و مجموعا شرکت عمران تاکنون  32  هزار مترمربع زمین را در قالب قطعات مختلف فرهنگی در شهر اندیشه یا واگذار نموده و یا خود در محله‌ها و فازهای مختلف این شهر در سالیان گذشته احداث و به  بهره‌برداری رسانده  است.
همچنین  می‌بایست از پروژه فاخر و ماندگار بازار نقش اندیشه یاد کرد که طراحی و معماری بسیار زیبا و چشم نواز آن محفلی بی‌بدیل برای اجرای برنامه های فرهنگی – اجتماعی در غرب استان تهران شده است؛ از جمله برنامه‌های فرهنگی که صرفا در سال97و98در نگارخانه این بازار برگزار گردیده می‌توان به برپایی گالری آثار هنری شهرهای جدید کشور شامل منتخبی از بهترین نقاشی‌های هنرمندان سرشناس میهن عزیزمان چون استاد محجوبی ،تبریزی، حیدری،  پیلارام و…اشاره کرد که به پاس یک عمر تلاش و کوشش این هنرمندان طراز اول برپا و ضمن نمایش آثار ایشان در نگارخانه این مجتمع فرهنگی-تجاری از تعداد پرشماری از این بزرگان عرصه هنر و فرهنگ توسط شرکت عمران تقدیر و قدردانی شد.ازدیگر گالری‌های هنری که در نگارخانه نقش اندیشه به همت شرکت عمران در دو نوبت مجزا برگزار شد باید از نمایش آثار استاد مراد فتاحی و همچنین نمایش  آثار  گروه آژنگ نام برد.
ضمنا از برنامه های فرهنگی که در شهر اندیشه با برنامه‌ریزی و هماهنگی شرکت عمران شهر جدید اندیشه برپا شده می‌توان به مسابقه عکاسی، جشنواره بزرگ اقوام ایرانی و صنایع دستی اشاره و از برگزاری چند اجرای زنده موسیقی در محوطه جذاب و روباز بازار نقش اندیشه با حضور چند ده هزارنفرازشهروندان یاد کرد.

منبع: روزنامه آفرینش

شهر اندیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دو =

پست بعدی

تغییر کاربری یک زمین آموزشی ۴۰۰ میلیاردی در اندیشه

س تیر ۳ , ۱۳۹۹
جنب ساختمان شورای اسلامی شهر اندیشه زمینی به مساحت ۸ هزار مترمربع با کاربری آموزشی وجود دارد که دو تا نکته در این میان حائز اهمیت است...
تغییرکاربری